4 Ağustos 2010 Çarşamba

MİRAS MÜZİK VE EDEBİYAT SAYI 03

Hazırlarken en çok eğlendiğim sayılardan birisi 3. sayı oldu. Dergi yavaş, yavaş oturmaya, sayfa düzenleri belirli bir seviyeye gelmeye başlamıştı. Amerikalı Thrash Metal grubu Municipal Waste, 3. sayının kapak konusuydu ve benim için büyük zafer olan güzel bir röportaj da yaptım adamlarla. Kendime olan güvenim de geldi tabi. Kaliteli grupların röportaj talebimi kabul etmesi dergiye olan inancımı ikiye katladı. İşin havasına girip bir kaç güçlü grupla daha röportaj yapmaya karar verdim. İlk sırada o dönemler 'End time Divine' albümlerinin Picture Disc sürümünü aldığım Setherial grubu vardı. Black Metal müzikte yeraltı tayfanın baştacı olan grup söyleşiyi kabul etti. Peşinden Amerikalı Summon ile irtibata geçtim. Onlar da sorularımı geri çevirmedi. Son bombayı Hollanda'lı Thrashçiler Dead Head ile patlattım. Adamlar röportajı oldukça ciddiye alıp uzun, uzun cevaplar gönderdiler. Bütün İngilizce-Türkçe tecümeler ve derginin tasarımı tamamlandığında, fotokopi olması ve resmi olmaması dışında Miras Müzik ve Edebiyat Dergisi gerçek bir dergiye dönüşmüştü. İstanbul'da bizi okuyan kitlenin sayısı da belli olmuştu artık. 50 kişi. Dergi bırakıldığı her mağazada en az 10 tane satılıyordu. Beş mağazada 50 adet dergi tükeniyordu. Bu şu anlama da geliyordu. Türkiye genelinde dağıtım yapsak, Miras Dergisi Heavy Metal müzik severler tarafından sevilerek okunan ve en az 500 adet basılan bir dergi olabilirdi. Hedefi ısrarla büyütmedim. Boşa harcanacak param yoktu. Az olsun öz olsun istiyordum. Bizi okuyan kitlenin elit bir Heavy Metal tayfası olduğundan şüphem olmadığı için tiraj hedefini büyütmedim. 3. sayının Edebiyat yanından güçlü hamlesi, tarafımdan yazılan Charles Bukowski tanıtım yazısı oldu. Hayatımı değiştiren büyük yazara bir saygı duruşu niteliğinde hazırladığım denemenin bütün okurlar tarafından keyifle okunduğunu tahmin ediyorum. Çizgi Film köşesinde Vampire Hunter D'ye yer ayırdık ve bu unutulmaz çalışmayı çizgi film severlere tanıttık. Retro oyun köşesini Dropzone isimli 3. bölümü aşılması imkansız oyun kaptı. Yayınlandığı yıldan 20 sene sonra bile o patlama efekti hiç bir oyunda bu kadar başarılı animasyonla canlandırılamadı.
Municipal Waste (Müzik)
Setherial (Müzik)
Summon (Müzik)
Dead Head (Müzik)
Dropzone (Bilgisayar Oyunu)
Charles Bukowski (Deneme)
Vampire Hunter D (Çizgi Film)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder