24 Eylül 2010 Cuma

MİRAS MÜZİK VE EDEBİYAT SAYI 04

Müzik bir tutkudur ve sürekli olarak keşfedilecek yeni müzikler olması olayı daha da cazip kılar. Sonsuz bir melodi denizinden kendi ruhuna en yakın olanları keşfetmek çok eğlencelidir. Bir gün alış veriş yaptığım müzik mağazası sahibi, yukarıda, ofis katında tanıtım amaçlı olarak çeşitli firmalar tarafından gönderilmiş CD'ler olduğunu ve bunlardan seçeceklerimi makul fiyatlarala edinebileceğimi söyledi. Hemen kendimi yukarıdaki ofise attım ve duvar boyuca depolanmış yüzlerce CD arasında kayboldum. O günün ganimeti de 'Pantheon I' grubunun 2006 yılında yayınladığı 'Atrocity Divine' albümüydü. Digipack formatında basılmış CD'yi ilk dinlediğimde Black Metal müziğe nihayet farklı bir yorum getiren bir grupla karşı karşıya geldim ve çok mutlu oldum. Uzun bir süre CD discman'imde döndü ve 2007 yılında ikinci albümleri 'The wanderer and his shadow' yayınlandığında, bu albümün kapağını Miras dergisinin 4. sayısına konu yapmaya karar verdim. Ayrıca grupla keyifli bir söyleşi de yaptım. Dergiyle ilgili herhangi bir tiraj endişesi taşımadığımdan bu iddialı sanat eseri kapakla yayınlanmasından hiç bir rahatsızlık duymadım ve hatta 4. sayıyı bu haliyle çok sevdiğimi söylemeliyim. Ayrıca benim Miras dergisini yayınlamamdaki sebeplerden en önemlisi, az bilinen grupları da ön plana çıkartmak, dinleyicilerin ilgisini onlara çekmekti. Pantheon I bu tanıma uygun bir grup olduğundan, kendilerini kapak konusu yaparken bir an bile tereddüt etmedim. Gerçek müziğe saygısı ve bağlılığı olanlara ulaşabildiysem ne mutlu bana. Bunun yanı sıra dergime tanıtımlarının yapılması için orjinal baskı CD'lerini hediye eden Motive ve Vandöd gruplarını birer röportajla misafir ettim. İsveç'ten tanıtımları için onlara destek çıkmamı rica eden Zero Tolerance grubunu da elimden geldiğince tanıtıp bir de röportaj yaptım kendileriyle. Benim açımdan derginin röportaja en keyifli cevapları veren ve yaptıkları yeraltının en alt katmanında kalmış punk/thrash müzikleriyle gönlüme taht kuran grubu Wastelander oldu. Adamlar Amerika'nın çöllerinde Mad Max havasında imajlarla ve yaşam tarzıyla müzik icra eden inanılmaz underground bir grup. Beni gerçekten çok eğlendirdiklerini söylemeliyim. Bu arada Wastelander'in sorularıma cevap veren üyesinin, bir önceki sayıda Summon röportajında muhattap olduğum eleman olduğunu da ekleyeyim. Dostum Summon bitti ama yeni bir projem var ilgilenirsen dediğinde tereddütsüz tanıtımını yapmayı kabul ettim. Miras'ın 4. sayısına iki sayfalık 'World of Warcraft' online oyununun tanıtımıyla katkıda bulunan sevgili kardeşim Loreathan'ı da buradan sevgiyle selamlıyorum. Eşi Hesionka ile beraber sayfa tasarımını bile kendileri yaptıkları yazı, dergimizi daha da güçlü kıldı. Umarım bundan sonraki sayılarda da başarılı çalışmalarıyla dergiye katkıda bulunurlar. Çizgi film köşesinde 5 bölümden oluşan ve senaryosu inanılmaz etkili olan Yukikaze'yi mercek altına yatırdım. Düşünme ve karar verme yetisi olan bir bilgisayara sahip savaş uçağı ile genç pilotu arasındaki bağın konu alındığı bu çizgi filmi herhalde yirmi defa filan izlemişimdir. Artık bir son sayfa klasiğine dönüşmüş olan retro oyun köşesinin bu sayıdaki misafiri 'Attack of the Mutant Camels' oldu.
Pantheon I (Müzik)
Zero Tolerance (Müzik)
Motive (Müzik)
Wastelander (Müzik)
Vandöd (Müzik)
World of Warcraft (Bilgisayar Oyunu)
Yukikaze (Çizgi Film)
Attack of the Mutant Camels (Bilgisayar Oyunu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder