3 Ekim 2010 Pazar

MİRAS MÜZİK VE EDEBİYAT SAYI 05

2006 yılında başlayan yayın hayatımızda iki seneyi doldurmuş ve 2008 yılı yaz aylarına ulaşmıştık. Dergimiz artık 5. sayısına gelmiş ve içeriği belirli bir düzene girmişti. Kapak tasarımında da daha dinamik ve renkli bir yola giderek olayı biraz canlandırmaya karar vermiştim. Cesur bir hamle yapıp Amerikalı teknik death metal grubu 'Brain Drill'in ilk albümünün kapağını Miras'ın 5. sayısı için referans olarak seçtim. Savaş veya hastalık sonrası yıkılan bir şehirde zombilerin resmedildiği bu kapak, okuyucu tarafından ilgiyle karşılandı. Basıldıktan kısa süre sonra bütün dergilerin hepsi tükendi. Kapakla uyumlu olarak röportaj yapacağım grupları da en sert müzik yapanlardan seçtim. Bu kapsamda, The Protectors, Cenotaph, Carnophage ve Braindrill ile röportajlar yaptım. Röportajlar arasında en zor ulaşılan Brain Drill tayfası oldu ve bir ara cevapları alamayacağımı bile düşündüm ancak son anda sorularımı cevaplayarak beni çok mutlu ettiler. Derginin yayınlanmasına kısa süre kala İstanbul'da yapılan Metallica konserini de izleyip ilk ağızdan konseri okuyuculara aktardım. Bu sayının tamamını tek başıma hazırladım. Daha önce yazı veren arkadaşlarımız muhtemelen yaz tatilinin de etkisiyle konuya biraz uzak kaldılar. Çizgi film köşesinin bu sayıdaki misafiri 'Macross Frontier' oldu ki beni tanıyanlar dizi çizgi filmler arasında en sevdiklerimin bu seriler olduğunu bilirler. Retro bilgisayar oyunu köşesinin konusu muhtemelen programcısının bile unuttuğu bir oyun olan 'Excelsor'du. Bayağı underground bir seçim oldu. Futbol köşesine ise o dönemde oynanan Euro 2008 damgasını vurdu. Milli futbol takımımızın da başarılı bir grafik çizdiği turnuva hakkındaki izlenimlerimi okuyucularımızla paylaştım. 'Müzik hakkında sohbet' sayfasının konusu meşhur sinema filmi 'Tenacious D' oldu. Uzun sözün kısası, beni fazlasıyla tatmin eden bir dergi oldu bu 5. sayı. Okuyucuların ilgisiyle de keyfim ikiye katlandı ve devam etmek için güç kazanıp 6. sayının hazırlıklarına başladım.
BRAINDRILL (Müzik)
THE PROTECTORS (Müzik)
CENOTAPH (Müzik)
CARNOPHAGE (Müzik)
MACROSS FRONTIER (Çizgi Film)
EURO 2008 (Spor)
EXCELSOR (Bilgisayar Oyunu)

www.myspace.com/mirasdergisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder